top of page
  • תמונת הסופר/תUriel

נסיעה ראשונה ברכבת הקלה

חברת שער החלה להוביל את ניהול הסיכונים בפרויקטי נת"ע לפני למעלה משתים עשרה שנים.

לאחר שנבחרה במכרז, הקימה שער את תשתיות ניהול הסיכונים של נת"ע והתניעה סקרי סיכונים בכל קווי המתע"ן [מערכת תחבורה עתירת נוסעים - השם המקצועי של רשת הרכבות הקלות בגוש דן].

רשת המתע"ן כללה אז - מלבד הקווים האדום, הירוק והסגול, הנמצאים כעת בהקמה - גם קווים אחרים שבמשך השנים הועברו לביצוע חברות אחרות או שהורדו מן הפרק.

כולם היו אז עדיין "על הנייר".

צוות שער ניהל את הסיכונים בפרויקט הקו האדום החל משלבי התכנון המוקדמים, עבור דרך הליכי המכרזים השונים, ועד לביצוע אינפרא 1 ואינפרא 2, נסיעות המבחן ונסיעות ההרצה. הפרויקט "דרך" על לא מעט מוקשים בדרך, כצפוי בפרויקט ראשוני ומורכב כל כך. עם זאת, לא מעט סיכונים פרויקטליים "סוכלו" בזכות תהליכים מתקדמים של ניהול סיכונים, בצד מסירות רבה של מובילי הפרויקט מחברת WSP ומנת"ע עצמה.

צוות שער מיישם את הלקחים שהופקו מהקו האדום בפרויקטים האחרים בהם הוא מנהל את הסיכונים, ובראשם הקו הירוק [נת"ע], פרויקט "נופית" [חוצה ישראל], הקו החום [נתיבי איילון], כמו גם הארכת הקו המהיר לירושלים של רכבת ישראל עד לאיזור החאן.

רגע לפני ההפעלה המסחרית של הקו האדום ופתיחתו לציבור הרחב, יצא חלק מצוות שער לנסיעה ראשונה ברכבת הקלה. החוויה הייתה מרגשת ומסעירה, והאנלוגיה ללידת תינוק לאחר הריון ממושך אינה מופרכת...


70 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Shaar's logo
bottom of page